Luke Skywalker

Greedopedia, Tähtien sota -huumoriwiki, jossa on yli 582 967 836 artikkelia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Lukeskywalker.jpg
Luke Skywalker
Elämäkerralliset tiedot
Kotiplaneetta

Tatooine

Syntynyt

joskus vuosien 3951 eYt ja 3932 eYt välissä

Kuollut

liian myöhään, varmaan 1952 jYt

Ruumiilliset tiedot
Laji

Et ikinä arvaa

Sukupuoli

Hmm... en ole miettinytkään

Pituus

liikaa

Hiusten väri

ei ihan mustat eikä ihan valkoisetkaan

Silmien väri

ihan sama, ketä kiinnostaa?

Ihon väri

no katso kuvasta

Kronologiset ja poliittiset tiedot

Liittoutuma(t)

Kapinaliitto

Mestarit

Darth Vader, <insert name here>

Oppilaat

Jacen Solo, Jaina Solo ja muita sooloja

Luke Skywalker oli Imperiumin pahin kiusantekijä. Hänellä oli keisarillisten aikana kuolemantuomio lähes ympäri galaksia, ja silti hän vain palveli Kapinaliittoa. Hän en vanhempansa olivat Naboon pressankorvike Padmé Amidala ja ...no, kukapa muukaan kuin isä Vader. Luken elämän alku kului pellolla raatamiseen ja jälkiosa valosapelilla hutkimiseen ja rosvojen jahtaamiseen, melko tylsä elämä siis. Luken elämässä oli myös positiivisia kohtia, kuten Mara Jade, jonka kanssa hän onnistui jotenkin saamaan pojan, Ben Skywalkerin. No, muistakin naispuolisista ihmisistä riitti Lukelle silmäniloa, mutta oli hän sentään pidättyväisempi kuin ystävänsä Han Solo.

Herra Luke eli koko alkuelämänsä keskellä ei-mitään, mikä häntä suuresti suututti. Hän sai vastuulleen kaksi rakkinetta: C-3PO:n ja R2-D2:n. Hän tutustui erääseen ukonrahjukseen jonka kanssa hän päätti pelastaa maailman. No, hän posautti keisarillisilta jonkun tosi arvokkaan marmorikuulan, mistä isä-Vader suuresti riemastui. Seurauksena hän menetti kätensä ja järkensä Vaderin kerrottua hänelle olevansa tämän isä. Myöhemminkään Luke ei onnistunut keisarillisia vastaan vaan tällä kertaa keisari pieksi hänet. Kiitokseksi Vaderille, joka hänet oli pelastanut, hän poltti tämän ruumiin salaa.

Imperiumin kaaduttua verohuoliinsa Luke omistautui Uuden tasavallan palvelemiselle. Hän käyskenteli useilla takapajulaplaneetoilla ja onnistui kaivamaan käsiinsä keisarillisen agentin Mara Jaden, jonka kanssa hän avioitui ja sai lapsen. Monia muitakin romansseja hänellä on ollut, mutta Mara ei niitä ollut huomannut. Luke palveli Tasavaltaa jopa ihme örkkien hyökkäyksen jälkeenkin eikä ollut katunut päätöstään (<insert name here> kyllä olisi).