Tuhota planeettasi

Greedopedia, Tähtien sota -huumoriwiki, jossa on yli 582 967 836 artikkelia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
"Aion tuhota planeettasi!"
Darth Vader prinsessa Leialle
Planeetantuhoaminen on vakava asia.

"Tuhoan planeettasi" oli sanonta, jotta käyttivät henkilöt, joilla oli enemmän tulivoimaa kuin tarpeellista, tai henkilöt, jotka halusivat tehdä vaikutuksen, mutta eivät tehneet. "Tuhoan planeettasi" oli Darth Vaderin lempisanonta, jota hän käytti kuulustellessaan Kapinaliiton jäseniä. Vader myös yleensä tuhosi heidän planeettansa.

Planeetantuhoamisen historiaa[muokkaa]

Varhaiset ajat[muokkaa]

Jo Galaktisen Tasavallan aikana planeettojen tuhoaminen oli suhteellisen yleistä. Kerran eräs sithlordi Darth Tiivi-Taavi joutui sanaharkkaan Kaboomin planeetan jedien kanssa jouduttuaan erimielisyyksiin planeetan Fwah-kuun hallinnasta. Darth Tiivi-Taavi halusi ehdottomasti pitää kuun itsellään, koska sitä asuttivat äärimmäisen seksikkäät naaraszeltronit. Jedit halusivat sen samasta syystä, minkä takia he julistivat häntä vastaan sodan. Darth Tiivi-Taavia tämä ei naurattanut ollenkaan, vaan hän päätti käyttää tuhoojadroidiaan. Näin Kaboom sanoi ihan oikeasti KABOOM! ja se katosi galaksin kartalta.

Darth Baccan aikana planeetantuhoaminen nousi jälleen suosioon usean vuoden tauon jälkeen. Hänellä oli käytössään varsin mielenkiintoinen tuhoamistaktiikka: ensin hän saapui vittumaiselle planeetalle, sitten käytti Voiman pimeää puolta hidastaakseen ajan kulua, jotta hän ehtisi käyttää pelottavia Wookiee-Nookie -taitojaan jokaista planeetan asukasta vastaan, sen jälkeen hän käytti Kuristusvoimaa planeettaan tuhoten sen. Tällaisen kohtalon koki esimerkiksi Muumilaakso-niminen räkäläplaneetta, sillä sen asukas, sithlordi Darth Muumipeikko oli ärsyttänyt Darth Baccaa voittamalla tämän sabacc-pelissä Tatooinella.[1]

Darth Vaderin aika[muokkaa]

"Ei! Aldeeraan on rauhallinen planeetta!"
"Hiljaa, huora! Minulla onkin tällainen vitun iso Kuolemantähti!
"
Darth Vader ja Leia neuvottelevat kyseisen planeetan kohtalosta.

Seurasi useiden vuosisatojen hiljainen aika, minkä jälkeen lopulta Darth Vader syntyi, ja planeettojentuhoaminen koki uuden tulemisen. Alun pitäen Darth Vaderin menetelmät käsittivät vain ihan vitun paljon pommeja, joissa oli kuitenkin se ongelma, että niitä piti raahata paikalle niin helvetisti, että Darth Vaderin henkilökohtainen TIE-hävittäjä ei enää kelvannut tarkoitusperiin, vaan Vaderin oli ajettava raskaan kaluston ajokortti (Tästä hän ei ilahtunut ollenkaan, vaan myöhemmin hän käväisi tuhoamassa ajokoulun pitäjien planeetat). Saatuaan ajokortin Vader rakennutti tuhansittain tähtituhoajia, ja hän uskoi löytäneensä paljon tehokkaamman tavan tuhotakseen sinun, tai oikeastaan kenen tahansa planeetan. Tähtituhoajat osoittautuivat kuitenkin nimensä veroisiksi masiinoiksi, ja yleensä kävi niin, että planeetan tuhoaminen meni tuhansia kilometreja ohi, ja tuhoajat tulittivatkin lähintä tähteä aiheuttaen supernovaräjähdyksen, mitä Vaderin laivueen sitten piti paeta.

Planeetantuhoamista käytännössä.

Onneksi myöhemmin kehitettiin Kuolemantähti vastaamaan Imperiumin tuhotarpeita. Kuolemantähdestä tuli niin suosittu keksintö, että niitä alettiin massatuottaa, ja pian jokaisella rikkaalla oli varaa ostaa oma Kuolemantähti. Kuitenkin uuden voimankäyttölain myötä Kuolemantähtien myynti muille kuin armeijalle tehtiin laittomaksi, mutta onneksi salakuljettajat ja kaiken maailman roskaväki välitti näitä jumalten tekeleitä edelleen tavalliselle kansalle.

Imperiumi käytti Kuolemantähteä itse asiassa varsin harvoin itse planeetan tuhoamistarkoituksessa, sitä käytettiin enemmänkin tähtienvälisenä huoltoasemana ja baarina. Kuitenkin välillä vieraille tarvitsi saada ilotulitusta ja silloin Super PWNaaja pistettiin käyttöön. Kerran kyytiin sattui erään planeetan prinsessa Leia, joka tuotiin katsomaan ilotulitusta moffi Tarkinin kuulustelusta. Hän mykistyi täysin näytöksen mahtavuudesta.

Pikku takaisku[muokkaa]

Leia vietiin takaisin Tarkinin kuulusteltavaksi, ja lopulta hänestä saatiin hyvin ankarin keinoin nyhdettyä irti Kapinaliiton piilopaikan sijainti Yavin 4:llä. Kuolemantähti meni tukka hulmuten (täh?) sinne ja alkoi viritellä Super-PWNaajaa käyttöön, mutta se oli ollut sen verran aikaa kylmänä, että järjestelmä ylikuormittui ja koko systeemi poksahti. Leia oli ikävä kyllä ehtinyt pakoon Millennium Pasconilla.

Menetettyään Kuolemantähtensä Vader-parka joutui masennustilaan, kun ei voinut enää tuhota planeettoja sillä. Hän palasi takaisin pommisysteemiin, mutta pommit olivat kuitenkin menettäneet "potkunsa", mikä johti Hothin tuhoamisen epäonnistumiseen. Bespinillä kävi sama juttu, sillä pommit menivät suoraan planeetan läpi sen ollessa pelkkää kaasua, ja tämä johti Tuntemattoman planeetan tuhoutumiseen. Darth Vaderin ja Palpsi-keisarin kuoltua Endorilla planeetantuhoaminen jäi pitkäksi aikaa pimentoon.

Sitaatteja[muokkaa]

"Tuhoan planeettasi!!!"
Darth Vader monta monituista kertaa
"+uh04n p14n33++451!!!"
Darth-2-D2
"Ja sitten se sanoi BOOM!"
―Timo Soini puhuu planeettojen tuhoamisesta
"Miten kaunista ilotulitusta!"
Leia Organa Solo kommentoi Alderaanin tuhoa
"Miten ihmeessä unohdat noin helposti, mestari? Olet tuhonnut yhteensä 237 ja ½ planeettaa, etkä 239:ää!"
Darth Starkiller Vaderille

"Palaan vielä ja tuhoan planeettasi!!!!"
Darth Pikkuinen
"*röyh* TUHOSIN PLANEETTANNEEEE!!!!! BUAHHAHAHAHHAHHHHAAAHHHAAHHHHHAAAA!!!"
Darth Tiivi-Taavi Kaboomin jedeille
"Ei voi olla mahdollista! Olen jo tuhonnut planeettasi."
―Darth Vader Alderaanin hipeille
"Anna minulle kaikki viinasi tai tuhoan planeettasi!"
Iskusotilas Pera aivan liian monen kaljan jälkeen

Lähteet[muokkaa]

  1. Muumilaakson tarinoita
Jedipedia.png
Buaahhahhahhahhaa! Jedipedian niin kutsutut asiantuntijat eivät ole kirjoittaneet tästä aiheesta kerta kaikkiaan yhtään mitään!