Anakin Skywalker

Greedopedia, Tähtien sota -huumoriwiki, jossa on yli 582 967 835 artikkelia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Under construction.png Ander konstryksönn!
Tämä artikkeli on hyvin lyhyt ja epähauska, koska se sattuu olemaan keskeneräinen.
Auta Greedopediaa jatkamalla sitä, tai me tuhoamme planeettasi!
Tämä artikkeli käsittelee vellihousua episodeista I-III. Tarkoititko Darth Vaderia?
Anakin Ranma "Pinokkio" Skywalker
Elämäkerralliset tiedot
Kotiplaneetta

Tatooine

Syntynyt

41 eYt[1]

Kuollut

4 jYt

Ruumiilliset tiedot
Laji

Ihminen

Sukupuoli

Mies

Pituus

202 m

Hiusten väri

Ruskea (ennen), palanut pois (jälkeen)

Silmien väri

Siniset

Kyborgiset muutokset

käsi

Kronologiset ja poliittiset tiedot
Aikakaudet
  • Imperiumin nousun aikakausi
Mestarit
Oppilaat

Anakin Ranma Skywalker, tunnettu myös nimillä Anni, Valittu, Mannekiini, Ani, Emo Numero Yksi, Valittu Joka Itkee ja Pinokkio oli legendaarinen, hyvin pitkä itkupilli ja legendaarinen jediritari. Hän oli isoin itkupilli, jonka kukaan oli nähnyt oli 25,000 vuoteen. Anakinilla ei ollut isää. Hänen äidillään, Shmi Skywalkerilla, oli yhteyksiä Voimaan.

Aikuisiällään Anakinista tuli mahtava jediritari, säälittävä itkupilli, ruikuttava neurootikko, Padmé Amidalan hyvin epätodennäköinen rakastaja ja robottimainen otus, joka ei kyennyt luomaan inhimillisiä keskusteluja. On kuitenkin yksi asia, jota Anakin ei ollut, ja se oli Darth Vader. He ovat kaksi aivan eri ihmistä! Darth Vader oli badass-sithlordi, joka inspiroi useita sukupolvia, ja Anakin... no, ei mitään sinne päinkään, joten jos etsit Darth Vader-artikkelia, klikkaa tätä linkkiä. Tämä artikkeli käsittelee vellihousua episodeista I-III.

Elämäkerta[muokkaa]

Pimeät kyyneleet[muokkaa]

"Näenkö *kyynelehtii* sinua enää... *itkee* koskaan, *itkee* äiti?"
―Anakin jättää taakseen äitinsä, jonka hän näkee seuraavan kerran kuolleena.

George Lucas Luoja loi Anakinin alunperin kauan, kauan sitten, aikojen alussa. Anakinin äiti Shmi oli ahkera ja rehellinen maaorja Tatooinen aavikoilla. No, oikeastaan hänen oli pakko olla ahkera ja rehellinen, eikä hän ollut kaunista silmänruokaakaan. Shmi tolkutti Anakinille pienestä pitäen, ettei tällä ollut isää. Juuri niin. Spekuloitiin, että Anakinin isä on joko Darth Plagueis tai joku tyyppi.

Anakin tapasi kymmenvuotiaana, ihan sattumalta, oudon tyyp... öh, Qui-Gon Jinnin, joka oli pakomatkalla Tatooinella. Tapaaminen oli siis täyttä sattumaa, mutta Qui-Gon luuli virheellisesti, että tuo nuori poika olisi jotenkin lahjakas; se Valittu. Niinpä Qui-Gon houkutteli Anakinin mukaansa jeditemppelille, jossa häntä kohdeltiin kuin prinssiä. Anakin Skywalker lellittiin pilalle.

Kyyneleiden hyökkäys[muokkaa]

Vuonna 22 eYt senaattori Padmé Amidala (joka ei enää ollut kuningatar), lempinimeltään Pandakarhu, joutui murhayrityksen kohteeksi. Jedineuvosto laittoi Obi-Wan Kenobin ja Anakin Skywalkerin katsomaan senaattorin perään (kirjaimellisesti) ja toimia tämän henkivartijoina. Ärsyttävästä ADHD-lapsi Anakinista oli tullut pitkä, kiimainen itkupilli, eikä häntä kiinnostanut senaattorin suojelu. Hän halusi vain nähdä ihastuksensa kohteen uudelleen ja ahdistella tätä.

Kyyneleiden kosto[muokkaa]

"Ei."
―Anakin

Lähdeluettelo[muokkaa]