Iskusotilas

Greedopedia, Tähtien sota -huumoriwiki, jossa on yli 582 967 835 artikkelia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Gaheb2.jpg
Iskusotilas
Biologinen luokitus

Alalaji
Fyysiset ominaisuudet
Keskimääräinen pituus

0,96 m-2,30 m

Keskimääräinen siipien pituus

TIE-piloteilla on siivet, ja muillakin on jos sattuvat seisoskelemaan lämpöräjähteen päällä huonolla hetkellä.

Ihon väri
  • Vaalea (yleensä)
  • Musta (Tatooinella)
  • Sininen (Hothilla)
  • Punainen (raivokohtauksen aikana)
  • Vihreä (avaruussairauskohtauksen aikana)
  • Valkoinen (kuolleena)
Hiusten väri

Vaihtelevaa, joillain on, joillain ei

Sulkien väri

Niitä löytyy ja paljon (tai sitten ei), voit itse vilkuilla jos kiinnostaa enemmän

Silmien väri

Mustat

Erikoisuudet
Keskimääräinen elinikä

Hyvin, hyvin lyhyt

Sosiokulttuuriset tiedot
Kotiplaneetta

Tauti on levinnyt vähän joka planeetalle

Kieli

Siansaksa

Jäsenet
"Vain Imperiumin iskusotilaat ovat noin typeriä."
―Kapinallinen iskusotilaan vahingossa ammuttua itsensä

Iskusotilaat olivat niitä Imperiumin armeijan palveluksessa olleita perus-lyylejä, ja niitä käytettiin planeettojen valtaamisessa kun sen tuhoaminen ei ollut vaihtoehtona. Lähes kaikki mitä ne tekivätkin oli polttaa perseensä kapinallisten lasertulituksessa (siinä ne muuten olivat hyviä!) Iskusotilaita oli erikoistunut moniin eri erikoistehtäviin, kuten rankaistavaksi typeryyksistä silloin, kun todellista syypäätä ei löytynyt ja jotain oli pakko rankaista, ja myös tiedustelemaan partion edelle, josko edessä päin olisi mahtavia baareja tai katutyttöjä.

Iskusotilaat syntyivät, kun Galaktinen Imperiumi päätti tehdä wanhasta kloonisotilasarmeijasta oikean armeijan. Tässä ei ihan onnistuttu, mutta paluuta menneeseenkään ei ollut, ja jotain oli pakko käyttää. Iskusotilaat olivat monessa mukana, niin hyvässä kuin pahassakin galaktisen sisällissodan aikana, he esimerkiksi hyökkäilivät julkisiin vessoihin ja siivosivat kakkaa Kuolemantähden käytävillä.

Iskusotilaat olisivat varmasti olleet ihan hyviä sotilaita, jos varusteet eivät olisi olleet täyttä kuraa. Sotimista olisi edesauttanut esimerkiksi sellainen seikka, että kypärän "visiiristä" olisi nähnyt jotain eteensä. Iskusotilaista käyttökelpoisinta mallia olivat ne naaraspuoliset versiot, joita käytettiin erityisesti taistelutahdon kasvattamiseen ja joita Imperiumin armeijan virallinen varustaja iMPERIAL mEGAsTORE myi tukkutavarana perussotilaille. Taisteluja ne eivät kuitenkaan nähneet.

Kulissien takana[muokkaa]

Iskusotilaat luotiin, koska George Lucas tarvitsi Tähtien sota -mahtielokuviinsa maailmanparantajille helposti kukistettavan vihollisen.

JedipediaBounce.gif
Oletko syntynyt ilman huumorintajua? Rohkea taistelusi inspiroi meitä. …Vitsi vitsi. Painu helvettiin täältä ja mene lukemaan Jedipedian "oikea" artikkeli aiheesta Iskusotilas.